علیرضا اولیائی(طلبه)

سلام علیکم! در حد توان، در خدمت بزرگوارانی که سوالات و شبهات اعتقادی (کلامی) و احکام(فقهی) و اخلاقی دارند، هستیم؛ با آدرس اینستای (a.shia313) یا تلگرام(a-shia313) هم میتونیم با هم، در ارتباط باشیم...، راستی! با امتیاز و لایک دادنتون، مشخص می کنید که مطالب وب، چقدر مفید بوده است. شاداب، پر انرژی، خنده رو و سالم باشید...یاعلی

علیرضا اولیائی(طلبه)

سلام علیکم! در حد توان، در خدمت بزرگوارانی که سوالات و شبهات اعتقادی (کلامی) و احکام(فقهی) و اخلاقی دارند، هستیم؛ با آدرس اینستای (a.shia313) یا تلگرام(a-shia313) هم میتونیم با هم، در ارتباط باشیم...، راستی! با امتیاز و لایک دادنتون، مشخص می کنید که مطالب وب، چقدر مفید بوده است. شاداب، پر انرژی، خنده رو و سالم باشید...یاعلی

راه حل درمان ایمان ضعیف من...

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۴۷ ق.ظ

  اگه پست قبلی رو نخوندی، برو بخون، بعدش بیا این مطلب...؛                            

   آی کسی که از دست خودت خسته شدی!!! آی جوون مومنی که عاشق زندگی و حیات پاک و نورانی هستی ولی هوای نفس، راه رو واسه تو تنگ کرده!!! آی عزیزی که دوست داری بعد از مرگ، وقتی آقات علی علیه السلام رو ملاقات می کنی سربلند باشی ولی الان توی همین دنیا، توی همین امتحان های زندگیت و در مبارزه با شهواتت کم میاری(خودم رو می گم)؛ اگه واقعا به این رسیدی که تمام لذت های کامل و شیرین توی این راهه و این رو درک کردی که عشق واقعیت باید کی باشه(نه عشق های بادکنکی کوچه و خیابون و اینترنتی)؛ پس...داداش خوبم! بیا که با هم، همدردیم... بیا دستمون رو به هم بدیم و دنبال حقیقت باشیم؛ بیا بی راهه نریم؛ بیا که قلب و دل من و تو خیلی واسه خدا ارزش داره؛ خدا خیلی واسش قیمت گذاشته، ارزون ندیم... اگه واقعا مرد این میدون هستی یاعلی بگو...؛

راه حل:  امام خمینی رضوان الله علیه در کتاب شریف چهل حدیث درصفحه10 می فرمایند: (و از اموری که انسان را معاونت(کمک) کامل می نماید در مجاهده ی با نفس و شیطان، و باید انسان سالک مجاهد خیلی مواظب آن باشد،" تذکر" است...) تذکر همان فرمول و مسئله ای است که 124000پیامبر و هزاران حجت دیگر برای آن آمده اند تا من و تو جوان رو بیدار کنند... تذکر یعنی فرصتی برای یادآوری معلومات قبلی؛ دوست من! رفیق من! شاید ایمانمون در برابر تمایلات سرکشمون، تاب و توان مقاومت نداشته باشه؛ شاید یک روز حال ایمانی مون قوی باشه و روز دیگه همه ی عهدهامون رو با یک گناه، به آب فراموشی بسپریم؛ ولی فراموش نکن که این خاصیت دوران جوونیست؛ این حالت رفت و برگشت ایمان در دل، در این دوران زیاد تکرار می شود  و این تو هستی که با استفاده از فرمول " تذکر " ، برای خودت زمینه تدبر رو فراهم می کنی تا ایمان در دلت رسوخ کند؛ این تو هستی که باید مصادیق تذکر را بشناسی و خودت را و روحت را در معرض نسیم عطرآگینش قرار دهی؛ تو خودت را بهتر از هرکسی می شناسی؛ ببین مصادیق تذکر تو چیست! چه چیزی بیشتر از همه تو را و خاطر تو را از این عالَم، رها می کند و به او(متعال) وصل می کند؛ ارتباط با زهرای اطهر سلام الله علیها و جلسات معرفتی دیگر از اهل بیت علیهم السلام، مصادیق مناسبی است برای تذکر... بعضی از آیات قرآن برای بعضی افراد می تواند تذکر باشد؛ تلاش برای کسب حضور قلب در نماز جماعت اول وقت، می تواند از بهترین کمک ها و دستگیره های روحی تو باشد(عزیز! باور کن این ها افسانه نیست؛ عین واقعیته که خدا گذاشته کف دست من و تو شیعه؛ نکنه یه روزی بیاد که بفهمیم چه گنج هایی داشتیم و چسبیده بودیم به بعضی حرف های تجربی غربی که بعضاً، غلط اندر غلط است!!!)؛ خواندن زندگی نامه علماء و بزرگان؛ گوش دادن به سخنرانی یکی از واعظین و منبری های محبوب فرد(مثلا من هروقت دلم نیاز به شارژ روحی داره، استاد پناهیان رو دقایقی گوش می کنم)؛ بیدار شدن در دل سکوت و تنهایی سحر و با وضو روبه قبله، 2آیه از قرآن رو با تفکر، قرائت کردن؛ برنامه روزانه برای حفظ آیات قرآن یا یک حدیث در روز و...!!! همه ی این ها و هر راه دیگری، می تواند مصداقی باشد برای تذکر؛فقط کافیست که این فرمول تذکر رو در زندگیت پیاده کنی؛ فقط لازمه که به مصادیق تذکری که برای خودت قرار می دهی توجه کنی؛ مطمئن باش اگه خدا ببینه که تو فقط عزم خودسازی کردی، دیگه بقیه اش رو بسپر به اون، کاریت نباشه؛ خدا قول شرف داده که عاشقونه دستت رو بگیره؛ (این ها را برای هرکسی نمی توان گفت؛ ولی به تو گفتم، چون تو شایسته ی آنی...) راستی واسه من هم دعا کن که از گناهام نجات پیدا کنم. /یازهرا

 

نظرات  (۵)

۲۷ فروردين ۹۲ ، ۰۹:۰۰ سرباز امام زمان(عج)
امام على علیه السلام - در نامه خود به محمّد بن ابى بکر فرمود:
مراقب وقت نماز باش و آن را به هنگام بخوان ، نه به دلیل بیکارى آن را پیش از موقع بخوان و نه به سبب کارى آن را از وقتش به تأخیر انداز
سلام وب خوب و با ارزشی دارید موفق باشید به وب من هم بیاین با عنوانهای جدید به روزم
خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم.

سلام .یکی از مشکلاتم یه مدت این بود که ایمانم سست میشد یا به قول خودمون موقع غذا دادن به روح میشد اما من نمیدونستم چمه!اما خدا رو شکر خودش راه رو بم نشون داد وقتی که به خاطرش از یه گناه دست کشیدم حس میکنم این شیرینیه که تو دلم دارم واسه ترک از گناه بود .نمیدونم چرا اصلا این حرفارو زدم در کل خوش حال میشم به وبم سر بزنید
 
اینهایی که گفتین، از الطاف خداست که شامل هرکسی نمیشه!
دعا کنیم دل همه ی جوون ها، شیرینی ذکر خدا رو در هر حالی به یاد داشته باشه و بچشه!ممنون از نظر بسیار زیباتون
جوان امروز غربی و...،که همه ی راه های لذت بردن را رفته و احساس پوچی میکنه، دنبال این معنویت است و در به در جویای آن است در حالی که ما دین اسلاممان آن هم مذهب شیعه،خیلی چیزا رو گذاشته کف دستمون! یاعلی
۲۷ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۱۷ رضا کاشمری

اگر لذت ترک لذت بدانی                                   دگر لذت نفس لذت نخوانی
یا علی مدد

سلام
قلمتون خوووووووووووش مینویسه 
یه روز خوبم چن روز بد خودمم از خودم خسته شدم راهمو بلدم امامو میشناسم ولی در برابر خودم زبونم
میترسم ایام بگذره و آدم نشم میترسم پیر بشم و بنده نشم
 قرار گذاشتم از فردا بعد نماز صبح دوباره شروع کنم  برام دعا کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی